Veelgestelde vragen

  • Hoe laat kan ik in- en uitchecken?

    Checkin is tussen 16u en 22u. Buiten deze uren is inchecken ook mogelijk door middel van een checkin code die op voorhand wordt doorgestuurd. Deze code dient op voorhand aangevraagd te worden.



    Checkout: max 10u30. Latere checkout is mogelijk mits supplement en volgens beschikbaarheid.

  • Kan ik nog inchecken als de receptie gesloten is?

    Het hotel is ten allen tijde toegankelijk. Indien je na 22h incheckt kan dit via een check-in code.

  • Als we ingecheckt zijn,moeten we dan 's avonds voor een bepaald uur in het hotel zijn?

    Neen, bij het inchecken krijgt u een sleutelkaart en een code voor de inkomdeur van het hoofdgebouw.  

    U kan dan nadien op elk tijdstip het hotel verlaten en weer betreden.

  • Is ontbijt inbegrepen in de kamerprijs?

    Ontbijt is steeds inbegrepen in de de hotel kamerprijs. 



    Ontbijt is niet inbegrepen in de prijs van de appartementen. 

    Op aanvraag kan ontbijt bijgeboekt worden (15€/persoon) voor de appartementen.

  • Hoe laat is er ontbijt?

    Tijdens weekdagen wordt het ontbijt geserveerd tussen 7u en 9u30.

    Op aanvraag starten we reeds vanaf 6u30.

    Is er nog vroeger ontbijt nodig, kunnen we de avond voordien een ontbijt pakket klaarmaken.



    Tijdens de weekends wordt het ontbijt geserveerd tussen 8u30 en 10u. 

    Ook tijdens het weekend is vroeger ontbijten mogelijk op aanvraag.

  • Is ontbijt mogelijk zonder gluten of andere allergenen?

    Ja hoor dat is zeker mogelijk. Laat ons op voorhand weten of er bepaalde wensen zijn. 

  • Kan ik ontbijten op de kamer?

    Ontbijt op de kamer is zeker mogelijk.

  • Kunnen we iets drinken of eten in het hotel?

    In onze lounge ruimte bevindt zich onze self service bar waar je tegen democratische prijzen een mooi aanbod van zowel alcoholische als non alcoholische dranken kan vinden.



    Zelf voorzien we geen lunch of diner.  In de lounge ruimte kan je wel de microgolf gebruiken om iets op te warmen. Borden en bestek zijn tevens beschikbaar.

  • Is er Wifi?

    Wifi is gratis beschikbaar.

  • Kan je vlot parkeren?

    Er is gratis parking op het domein voor alle hotelkamers.



    Er zijn ondergrondse parkeerplaatsen voorzien voor alle flats.



    Reserveren is niet noodzakelijk.

  • Kunnen elektrische wagens opgeladen worden?

    Abalona beschikt over 3 oplaadpunten voor elektrische voertuigen.



    Opladen is zeer eenvoudig, je hebt enkel een laadpas nodig, die je voor het oplaadpunt dient te houden. Heb je geen laadpas, kunnen wij de wagen opladen met onze laadpassen, de laadkosten worden dan apart aangerekend.

  • Kan ik een attentie bestellen voor een speciale gelegenheid?

    Romantic celebration pakket:



    Iets te vieren? Kies voor ons Celebration Pakket. Rozenblaadjes, ballonnen, een kleine zoetigheid en een fles schuimwijn of ambachtelijk vruchtensap op de kamer. En...een beetje langer genieten dankzij de check-out to 12u.

  • Kan ik een factuur van mijn verblijf krijgen?

    Uiteraard! Gelieve ons uw facturatiegegevens mee te delen, zowel op voorhand als bij checkin.

  • Wat zijn de annulatie- en wijzigingsvoorwaarden?

    onze annulatie voorwaarden zijn:

     ABALONA hotel (kamers)



    Generieke voorwaarden (Individuele boeking tot en met 3 kamers)

    Minder dan 5 dagen voor datum : 100%



    Speciale voorwaarden Groepen (Elke boeking vanaf 4 kamers):

    tussen 14 en 0 dagen voor aankomst: 100%

    tussen 3 maanden en 14 dagen voor aankomst: 50%

    tussen 5 maanden en 3 maanden voor aankomst: 25%



     ABALONA FLATS (appartementen):



    Generieke voorwaarden (Individuele boeking van 1 appartement)

    Minder dan 30 dagen voor datum : 100%



    Speciale voorwaarden Groepen (Elke boeking vanaf 2 appartementen):

    Minder dan 30 dagen voor aankomst: 100%

    tussen 2 maanden en 30 dagen voor aankomst: 50%

    meer dan 2 maanden voor aankomst: 25%



    Bij elke no-show of vervroegd vertrek wordt het bedrag van de oorspronkelijke reservering volledig als compensatie in rekening gebracht en wordt de reservering automatisch geannuleerd.

  • Zijn huisdieren toegelaten?

    We hebben een hart voor dieren maar om hygiënische en veiligheidsredenen zijn huisdieren niet toegelaten in het hotel en de appartementen.

  • Is er een koelkast of minibar in de kamers?

    Alle hotelkamers hebben een minikoelkast op de kamer. 

    Alle appartementen hebben een volledig uitgeruste keuken, met koelkast en aparte diepvriezer.

  • Is een shuttledienst mogelijk?

    Onze eigen shuttledienst is mogelijk op aanvraag.



    Shuttles dienen op voorhand aangevraagd te worden, u kan reeds bij de reservatie 

    aangeven indien u graag wenst gebruik te maken van deze dienst.

    Deze kosten worden bij check-out afgerekend.

  • Moeten we op voorhand het tijdstip van de shuttle doorgeven voor de terugrit?

    Een tijdstip op voorhand afspreken kan maar hoeft niet. 



    U kan ons ook opbellen op het moment dat u wenst opgepikt te worden.



  • Wat met onze fiets?

    Deze kan je veilig stallen in onze afgesloten fietsenstalling van het hotel. Hier zijn ook stopcontacten voorzien om e-bikes op te laden.

  • Kunnen we wandelen of fietsen in de buurt?

    Abalona  kreeg het label Fietsvriendelijke Logies omdat het op minder dan 5 Km gelegen is van een erkende fietsroute, speciale faciliteiten voor de fietser kan aanbieden zoals een fietsenstalling, een fietsreparatieset, fietskaarten.



    Kortom, je bent er als fietser van harte welkom !



    Abalona  bevindt zich ook vlakbij knooppunt 74 van het wandelnetwerk Kalkense meersen.



    In de streek zijn er er tal van uitgestipelde wandelroutes.



    De sportievelingen kunnen vanuit Abalona een toertje gaan joggen, in de natuur, langs de schelde, in een rustige omgeving... 

  • Waar kunnen we iets eten tijdens ons verblijf?

Share by: